Friday, March 18, 2011

kentang vs matang...

asalamualaikum....
kepenatan kesungguhan aku tatkale ari jumaat nie...dr pg melantak lah ke malam karang nie kang...

first skali aku nak cite pasal kentang lah...kat kafe bawah tuh ade kedai nasik tomato...n ade kentang masak sambal...tyme kat johor tak penah lah kut aku jumpe...tp kat sini mendealah tuh mcm dah jg ruji harian aku pulak dah...sedap n berkhasiat tau...tp agak berhargelah...amik sikit ke banyak ke tetap chas rm sehengget tau...tak paham aku kenape...kemahalan kesungguhan...

ermm..secoundly kawey nak royak pasal natang matang nie lah kut...what is matang??matang means tokseh amik port sangt pasal bende2 kecik...n abaikan segale natey2 yg kecik2 uw...tunggu sumething beso2 datang baru kite kene amik port????adekah begitu????or matang nie kene menjadikan diri semakin rele n membiarkan sahaje bende2 yg wat kite sakit hati or menyampah bile tengok ????or matang pade usie n rupe...seorang yg cantik n rupawan mempunyai gaye tarikan n perhatian yg agak unggul...n owang yg perlu berdamping dengan nye harus menahan rase sakit hati yg hadir dr seluruh panceindera????or matang nie terlalu subjektif....mudah tuk berkate n susah tuk menerime subjektif dr org lain????

soo...persoklannannnyee...ape beze kentang gan matang tuhhh...ermmm...adekah kite kene makan kentang dahulu sebelum matang..or menjadi matang tuk makan kentang...kadang2 aku rase...walaupun aku lari...aku padam...aku elak..aku hapuskan...tp aku masih lg nampak die...aku still nampak die wat bende yg aku tak suke...nak jd matang kene padam rase nie ke..or kene makan banyak lg kentang...aku tak faham lah...erm...yg aku harap die jujur lah...die g tahu...tp aku still tak tau manekah terletaknye natey kejujuran die tuk diri aku nie....kalaulah jujur tu makanan...mesti senang aku dapat...

setelah disintezizing n aku nak wat sumary sikit...betulkah owg yg matang tidak boleh berlaku jujur...or memang tak perlu jujur bile kite dah matang...or org yg rase dirinye matang memang tiade sifat jujur tu?????tp jujur nie memang jauh sangt lah dr aku..dr dulu lg...susah sangt2 nak dapat natey jujur nie...cume yg aku tak harapkan yg paling selalu berlaku jujur gan aku...yg selalu nak berkongsi ape je gan aku nie...orr atau sebenarnye AKU NIE YG TAK JUJUR??????ermmm...ntah lah...takpelah...ingat pesan mak aku nie..wat jahat jgn due kali..tp wat baik lah dalam kewaspadaan....

erm...

oklah...

nak asar..

nak mandi...

nak lihat manusie....

No comments:

Post a Comment