Monday, May 3, 2010

bUdDy aNd sOmEbOdY

emm..aku tak tau nak wat pe petang2 bute nie...makan sudah sume sudah...nak carik mood stady tp malam sikit baru datang kut mood tuh...ntah ah...tetibe aku teringat kat my buddy...rindoo...
dulu takde tempat lain aku g...die asik ade je tuk aku nie..die???sape die???"he" or "she"...
she of coz lah she...tak tau sejak bile ley rapat gan die...lelame rase cam pape je ley cakap kat die...yg aku ingat mase uw kawan aku yg rapat gan die n salu g lepak pan uma die blutooth lagu...tyme tuh aku tak kai lg enset2 yg ade kegiatan blutooth apetah lg infrared nie...tp last2 aku lak yg rapat gile gan die...setahun ingat aku...then die dapat poly...mase die kat poly aku masih rapat lg dengan die...pastuh aku keje pas stpm pon aku still rapat lg gan die...

tp kekusutan berlaku bile die start praktikel n aku pon tercampak kat sini...sintok..pekan koboi yg nyaman...hurm...aku rase jauh sangat dr die...sangat2....n sangat3...sampai skang...mane ntah die...kekadang aku call..tp laki2 yg angkat...ermmm...somebody...lam ati aku kate die dah ade somebody...mule2 aku try nak paham...n lame2 aku paham...edup perlukan somebody...
buddy same penting gan somebody...makin lame aku makin jarang gile contect die...kekadang mcm sengaje tak bals msg die coz aku msg die pon seminggu kemudian baru die balas...aku bukan marah...cume kecik ati je...ermm...walau pe pon forever n ever ko akan salu lam ati aku nie...mase n keadaan berubah..sangat berubah...apekan lg manusie nie...

aku penah tanye bunge aku...buddy n somebody mane penting lam edup die...saje2 je tanye...em die kate due2 penting...aku mintak die pilih satu..tp die kate due2 masih penting...so aku paham...n sangt paham...due2 memang penting...memang dr dulu aku paham...cume yg aku tak paham...ape beze buddy gan somebody...aku salu risau yg bunge aku heppy gan buddy die berbanding gan somebody die...aku bukan takut...tp ntah lah...aku tak selayaknye bandingkan diri aku nie mcm tuh coz aku pnah jd buddy die...sampai skang...tp aku advance skang...aku sbg buddy merangkap somebody die...hee~~indah memang indah...senyum???tak tersenyum dah sampai...kekadang mcm tak caye...tp aku rase...rase sangt...dr rase aku start percaye...die bunge aku...

ermm..susah sangat edup kat sini...susah nak percaye org...takut sangt2...aku bukan takut..tp aku trauma...teringat sal laptop aku..seminggu je dapt bersame...4 org je tau aku de laptop baru..
rumatte aku termasuk aku...tp lesap...so makne kepercayaan bg aku adelah what de fishcake je...maybe ade hikmah...hati2...aku akan hati2 pasnie...g jamban pon aku tambat laptop aku kat katil...hermm...buddy aku kat sini..ade...aku ade...die pon "she" jugak...sem lepas tegur jarang...tp sem nie sume kelas aku same gan die...banyak wat keje gan die...keje je...rapat...makin rapat...sampai skang...4 bulan dah kenal die...die anak mak...same mcm aku...tp die keras...mcm akak aku...die dah ade somebody...kekadang dak2 cop yg die tuh somebody aku...no it isn't k...cume aku percaye die...die akan dengo setiap patah perkataan aku...de banyak tolong aku...thanks gemok!

cume...aku nak tau..sangat2 aku nak tau..ape beze buddy n somebody...kalau aku nak nagis..aku kene g kat buddy ke somebody??ermmm..salah tak aku jeles gan buddy somebody aku...jeles.."perlu ke"...buddy aku suke cakap "perlu ke"...tension aku dengo!!!jeles..yez aku jeles..sangt jeles..aku manusie je kut..hermm... tp aku kene paham...sbg somebody aku bukan satu2nye lam edup die...die ade edup die...aku kene tahu..n perlu tahu...takpe..slow2...t aku jumpe jawapan tuh...syg bukan memiliki...tp rase syg nie wat kite tamak n nak memiliki...mak aku kate owg tamak selalu rugi...tp mak kawan baik aku kate owg tamak salu kenyang...heee~~

emm..so aku rase buddy gan somebody tak banyak bezenye...lg pon kite bukan dok sowang2 kan lam dunie nie...yg penting hati...kene hati2...jage hati...lg satu syg...jgn mudah kate syg...n yg paling penting skali percaye n jujur...tuh je...insyaaalh sumenye selamat...

sEdUkA iRaMa
konpius melanda... : )

1 comment: