Sunday, October 24, 2010

ceritera last minit

Alhamdulillah...selesai sudah kelas arab aku..tp rabu nie ade lg satu kelas mehh..huhu..kecut gak aku tngok group lain present berasap berapi deowang kecek arab...tp alhamdulillah lah...aku pato gan nuar dapat setle kan sumenye td...slide pun aku wat last minit saje...abes2 kelas twos g bustop tunggu bas...aku nak ikut pato balik pewaja...saje nak jalan2 tngok2 sek2 palapes nun...tyme tunggu kat bustop masyarakat taknak ramai pulak kan..pato gan nuar sempat naik..aku terkapai2 tak dapat naik..make lepaslah bas yg pertame..aku hampe bersulam derite..tp tetibe belakang aku ade sowang dak kai baju kuwong wane ijau..muke mcm penat n peluh2..tp still bajet ayu...bawak beg laptop berkilo2...degan semangt tekad aku tolong angkatkan beg die(muke die mcm da nak m@#$)heee...tetibe bas yg kedue sam5..namun masyarakat masih penuh berpusu2 lalu aku membuat keputusan tuk tunggu bas yg ketige coz masyarakat mcm dah takde tyme tuhh...aku masih dengan die..tak semene mene bas ketige sampai..aku berlari2 anak tuk naik bas tuh...namun hanye si baju ijau yg dapat duduk..aku berdiri bersame masyarakat yg lain...tot tet tot tet..make sampai lah di dewan penginapan pelajar perwaja...aku tuwon cepat2 secepat cahaye sebab pewot aku dah shafle gile babeng..

sampai di kafe..aku lihat muke pato yg penuh iltizam menanti dengan penuh semangat juang nye yg tinggi...tanpe membuang mase kami owg pun g amik makann dengan penuh rakus..pato gan soya mcm biase amik sayo mcm yg kat kfc uw (koslow kut) dengan bayaknye..aku pule just amik ikan keli seko gan ulam ape ntah wane ejau2 gan sambal belacan...pato dan soya pule amik ayam sebagai ruji mereke...minuman pule aku minum abc jagung..pato abc milo..dan si gemok bersame dengan cikong tembikainye...kami makan agak bersepah n minum agak tumpah2 sedikit...selesai makan aku naik bilik pato degan pantas dan efisyen lalu cepat2 aku duk depan laptop die..si gemok pule pulang ke dewan penginapan pelajar misc dengan muke gembire kerane telah kenyang...aku mainkan lagu mimpi yg sempurne by peter pan...pastu aku tngok sume gambo aku yg ade lam kamere die lalu aku amik satu persatu dengan jayenye...aku agak bosan disane sebab aku agak penat..aku amik video arab dr pato tuk aku translatekan dialognye dan ia merupekan tugasan penilaian kami owg yg terakhir sem nie...setelah beberape lame...aku di hantar oleh pato ke kolej aku dan aku naik ke bilik dengan wajah yg girang...nie ar antare gambo2 yg aku rembat dr laptop pato :


yup aku bangge jd bangse Malaysia...


kapten mengemop..(mewakili uum dlam acare kayak)
sementare menunggu batalion mengemop siap melakukan tugas
mcm biase ah..b4 class wa akn bg fomasi kat ank2 buah wa sume..sape sleck sile cuci longkang
wiff my partner yg gemok (tukang rase saje)heee
ye kadang2 kami bahagie...
pas masak pe ag..cekik tyme lah....
tak2 aku bukan artis k!!!salah org!!keh3!!!
bajo wat kek mase awal2 sem..krim sedap..tp kek nye rase mcm rase mcm kunyah tanah kut ( :
mak aku salu kat uma ajo goeng telo je

gan cik kamal lecture kami owg(tyme nie serve menteri pengajian tinggi kut)

No comments:

Post a Comment